ساخت جی میل





















دوست من


فهرست تماس‌ها
گوگل در سرویس ایمیل خود تغییری صورت داده است که امکان کنترل فهرست تماس‌ها را برای کاربرانش فراهم می‌کند. پیش از این جیمیل نشانی تمامی آدرس‌های ایمیل جدید را به صورت خودکار به فهرست تماس‌های کاربر افزوده می‌کرد. این کار به به آدرسهای ایمیل اجازه می‌داد که به هنگام نوشته شدن یک پیام جدید به صورت خودکار کامل شده و کاربران را از به خاطر سپردن آن‌ها یا جستجو در فهرست تماسهایشان آسوده می‌کرد. گوگل اکنون دسته جدیدی به نام تماس‌های پیشنهادی ایجاد کرده‌است که در قسمت «My Contacts» قرار می‌گیرد و آدرس ایمیل ارسال کنندگان ایمیل در تماس پیشنهادی قرار می‌گیرد. کاربران می‌توانند به جیمیل اجازه دهند تا این آدرس‌ها را به صورت خودکار به فهرست تماسهای اصلی‌شان ارسال کنند. [۳]

این وب میل در اول آوریل ۲۰۰۴ عرضه شد.
قابلیت کار با برنامه‌های نرم افزاری مانند اوت لوک.
فقدان آگهی‌های تصویری
دیگر مزیت آن نبودن تبلیغات اینترنتی در صفحه آن است که به همین دلیل برای خطهای خانگی کند مزیت به شمار می‌رود. تبلیغات به صورت متن مرتبط با واژه‌های ذکر شده در رایانامه‌ها (ایمیل‌ها) در کنار متن اصلی ایمیل در برنامه شرکت قرار دارد.

امکان گپ و چت در گوگل
جی‌میل با استفاده از ابزارهای برنامه نویسی آژاکس و جاوااسکریپت امکان گفتگوی فوری با افراد درون لیست ارتباطی کاربر را فراهم کرده‌است. این گفتگو در داخل همان پنجرهٔ‌ مرورگر می‌تواند صورت گیرد. در واقع توانسته امکانات پیام‌رسان فوری را به صفحهٔ وب میل منتقل کند. به تازگی جی‌میل امکان گپ گروهی [۱] و همچنین گپ با کاربران ای‌اُال [۲] را نیز فراهم کرده است.

دیگر امکانات
در این سرویس می‌توان از کلیدهای میان بر روی صفحه کلید استفاده کرد برای مثال کلید c را می‌توان برای باز شدن بخش فرستادن میل استفاده کرد.

اینك گزینه های مهم دیگری را كه در صندوق پست الكترونیكی وجود دارد بر رسی می كنیم.

Starred -با كلیك روی ستاره كنار ایمیل ها می توانید آن ها را در این پوشه ذخیره كنید.

Sent Mail -نامه های ارسال شده در این پوشه قرار می گیرد.

Draft -نامه ای می نویسید ولی در آن زمان از ارسال آن منصرف می شوید . این نامه را می توانید در Draft ذخیره كنید.

All Mail -تمام ایمیل های شما را نشان می دهد.

Spam -گوگل بطور خودكار نامه های تبلیغاتی و هرز نامه ها را در این پوشه ذخیره می كند.این ایمیل ها پس از سی روز پاك می شود.

Trash -نامه هایی را كه خوانده و Delete می كنید به مدت سی روز در این پوشه می ماند . كه در صورت لزوم می توانید باز خوانی كنید.

Contacts -آدرس ایمیل دوستان خود را می توانید در این پوشه ذخیره كرده و هنگام ارسال نامه، آدرس ها را فراخوانی كنید.

Sign Out -هنگامی كه با صندوق پستی خود كاری ندارید و می خواهید خارج شوید این گزینه را كلیك كنید.

Compose Mail -با كلیك كردن این گزینه صفحه ای باز می شود كه برای ارسال نامه جدید می باشد و دارای قسمت هایی به شرح زیر است.

- To آدرس كامل ایمیل شخص گیرنده در این قسمت نوشته می شود.

- Subject موضوع نامه تان را بنویسید.

- Cc مخفف Carbon Copy رونوشتی از نامه برای كسانی كه آدرس آن ها در اینجا تایپ شود ارسال می شود . در این حالت اولین شخص دریافت كننده نامه متوجه می گردد كه این ایمیل برای چه اشخاص دیگری نیز ارسال شده است.

- Bcc مخفف Blank Carbon Copy رونوشت برای كسانی كه آدرس آن ها در اینجا تایپ می شود. ارسال می كند ولی شخص اول متوجه ارسال نامه برای اشخاص دیگر نمی شود.

- Body متن نامه را در این قسمت تایپ كنید.

- Send با كلیك این كلمه نامه ارسال می شود.پس از ارسال شدن نامه، در بالای صفحه جمله نامه شما ارسال شد ظاهر می شود.

Forward -در صورتی كه تمایل به ارسال یكی از ایمیل های دریافتی را برای شخص یا اشخاص دیگری داشته باشیم از این گزینه استفاده می كنیم. روی آن كلیك می كنیم در نتیجه صفحه ی ارسال نامه باز می شود و می بینیم كه در قسمت موضوع نامه كلمه FWD قبل از موضوع قرار دارد كه البته قابل ویرایش است.

Reply -در صورت تمایل به پاسخ یك ایمیل ، یكی از آسان ترین راه ها Reply كردن ایمیل است. روش كار چنین است كه پس از خواندن نامه این گزینه را كلیك می كنیم در نتیجه صفحه ی ارسال نامه باز می شود و آدرس شخص فرستنده نامه قبلی به عنوان آدرس شخص گیرنده منظور شده است. و حروف Re قبل از موضوع نامه قرار دارد . همچنین متن نامه شخص قبل در قسمت Body دیده می شود . بنابراین امكان ارسال جواب نامه همراه با متن نامه قبلی شخص فرستنده وجود دارد.

Attach Files -برای ضمیمه كردن یك یا چند فایل مثل عكس به ایمیل به كار می رود. با كلیك كردن این گزینه فایل های داخل كامپیوتر خود را می توانید ببینید و فایل مورد نظر خود را انتخاب نموده و Open می كنید. كمی صبر كنید و بعد دگمه Send را بزنید تا نامه شما به همراه عكس ارسال شود.برای ضمیمه كردن فایل های دیگر قبل از زدن Send  وقتی كه فایل اول را ضمیمه كردید در همان محل كلمه Attach File اسم فایلی كه ضمیمه كرده اید را نشان داده و در زیر آن نوشته Attach another file یعنی ضمیمه كردن فایل های دیگر . كه برای این كار مثل روش ضمیمه قبلی عمل می كنید. پس از ارسال شدن نامه جمله ی Your message has been sent در بالای صفحه ظاهر می شود

مراجعه به صندوق پستی و چك كردن و خواندن نامه های خود.
ابتدا به سایت گوگل رفته و روی Gmail كلیك كنید. پس از آن آدرس ایمیل خود و رمز عبور خود را وارد نموده و Sign in را كلیك كنید تا به صندوق پستی خود بروید وقتی وارد صندوق می شوید موضوع و خلاصه ای از نامه نشان داده شده كه روی آن كلیك می كنید و نامه را بطور كامل می بینید برای دیدن فایل های ضمیمه شده نیز باید روی View - Download كلیك كنید.(برای دیدن View و برای دانلود آن Download را كلیك كنید.)

روش ارسال نامه.
پس از مراجعه به صندوق پستی گزینه Compose Mail را كلیك نمایید. بقیه مراحل را قبلآ در قسمت  Compose Mail توضیح دادیم.

روش حذف نامه ها.
در كنار هریك از ایمیل های شما یك چك باكس وجود دارد . ایمیل مورد نظر را انتخاب می كنید و تیك آن را می زنید و بر روی كلمه Delete بالای صفحه كلیك می كنید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+نوشته شده در 20 / 11 / 1390برچسب:جی میل,ساخت جی میل,ساخت اکانت در جی میل,gmail,ساعت10 قبل از ظهرتوسط سامان ز؛ خاطره | |